fredag 9 april 2010

Dagens outfit


Då var det dags att ta en sväng till hufvudstaden. Det känns nästan som att vara turist i sin egen stad nu för tiden när man har emigrerat till vischan.

Dagen till ära så har jag slängt på mig mina Bläck-jeans från MQ. Jag gillar deras sätt att våga snygga till jeans lite genom att ge dem pressveck. Till detta ett skärp från Tiger (ett av mina favoritmärken) och en Cavaliere-kavaj i lagom glansigt ylle-tyg.
Kavajen är inhandlad på Eric Skoglund i Sturegallerian. En bra butik med fin service och himla bra skräddare.
För att få lite färg på det hela så har jag slängt på mig min polkagris-randiga Stenströms-skjorta som jag inhandlat på La Chemise vid Stureplan. En skjortaffär av viss rang får man väl lov att säga.
Jag har med tiden blivit alltmer förtjust i de italienska skjortornas öppna kragar men de klassiska svenska märkenas halvöppna variant är trevlig också.

Som fotdon använder jag mig av mina Rizzo-loafers i veckad svart lack. Kvalitetsmässigt egentligen inte superbra men de är rackars snygga.

Näsduken är guld/svart-blommig och kontrasterar fint mot skjortans röda ränder.

Det hela toppas av en Rolex Oysterquartz Mark I i halvguld ano 1979 ....


Skrifvet af Lyxdoktorn

Detta inlägg är intressant(.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar