måndag 20 september 2010

Åre - vaniljkringlor och down hill

Åre är ett av mina favoritställen och jag och regeringen (min kära fru) brukar ta oss upp varje sommar för att vandra och cykla lite down hill. Så även detta år. Då vi bodde centralt i Åre passade vi på att äta frukost på Åre Bageri.
Stället är kanonskönt med får- och renfällar lite här och var, habila klassiska konditorivaror och trevlig personal. Man har även försökt göra lite gastronomiska avstickare i form av t.ex. macarons, men har man ätit Sebastiens dito avråder jag bestämt från att testa Åre-varianten.
God cappuccino med en klockren vaniljkringla och en god macka till. Kan det bli mycket bättre? Utsikten är riktigt fin och jag tycker att det sammantaget var en minnesvärd upplevelse att fika där.
Beträffande cyklingen så kan ni ta en titt på bilderna och avgöra själva om det är värt att ta en sväng upp till Åre...



Skrifvet af Lyxdoktorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar