måndag 29 november 2010

NK juvelsalong

En ständigt pågående diskussion inom klockvärlden är den gällande om man ska köpa sin klocka av en auktoriserad handlare eller av en gråhandlare på nätet. Personligen hör jag till dem som tycker att det bästa ändå är att köpa sin klocka från en auktoriserad handlare.
Till saken hör dock att kvalitén på de auktoriserade handlarna varierar. En av de större sådana är NK juvelsalong (se bilden) som är situerad på vid Hamngatan mitt i Stockholm.
När jag ska köpa en klocka vill jag helst att handlaren ska kunna lika mycket, om inte mer, än jag kan. Att då som på NK mötas av Fia, 25 år, vars största nöje är att kränga smink och förlovningsringar är rent ut sagt avtändande. Lägg fixpriser till detta och du har en ytterst avskräckande kombination. Som tur är finns det även himla bra handlare. Mer om dessa längre fram.



Skrifvet af Lyxdoktorn

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera