torsdag 26 augusti 2010

Non Solo Bar

Non Solo Bar är precis som namnet antyder inte bara en bar utan även ett café. Stället har profilerat sig som ett i skaran Stockholms ambitiösa espresso-makare och ger intryck av att leva upp till den ambitionen.

Jag åt frukost där en vardagsmorgon för ett tag sen och uppskattade atmosfären och inredningen. Det är riktigt trevligt att sitta ute och betrakta stadens morgonpigga invånare som strosar eller stressar förbi en.

Personalen var trevlig. Det som dock gör mig lite fundersam är den något ojämna nivån på det man serverar. Kaffet höll hög kvalité och mackorna, gjorda på bröd från Petit France (!), var prima. Varför man trots detta serverar "italienska" färdigköpta sötsaker som man kan hitta på budgetcaféer är för mig något av en gåta. Jag har dock endast testat en liten del av sortimentet så jag måste be att få reservera mig delvis. Ett par besök till är på sin plats innan jag eventuellt låter bilan falla...


Skrifvet af Lyxdoktorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar